Și în perioada celui de-al doilea val de infecții cu coronavirus oamenii cheltuiesc sume semnificativ mai mari pentru a-și înfrumuseța casele sau pentru proiectele de renovare. Trendul constant de la izbucnirea pandemiei se reflectă clar în cifrele de afaceri actuale ale magazinului de materiale de construcții Hornbach (concernul Hornbach Holding AG & Co. KGaA): astfel, în cel de-al III-lea trimestru al anului fiscal 2020/21(de la 1 septembrie până la 30noiembrie 2020), cifra de afaceri a crescut cu 20,3%, atingând nivelul de 1.371 mil. euro.
Nici închiderea pentru publicul larg a magazinelor din Austria și Republica Cehă, în octombrie și noiembrie 2020, nu a avut un impact negativ semnificativ asupra cifrele trimestriale ale grupului. Reducerea vânzărilor în regiunile afectate a fost compensată de creșterea continuă din celelalte regiuni, precum și prin recuperarea vânzărilor după ridicarea restricțiilor.
În primele nouă luni ale exercițiului financiar în curs, cifra de afaceri a Grupului Hornbach s-a majorat cu 20,2%, atingând 4.503,1 mil. euro (anul precedent 3.745,3 mil. euro). Ca rezultat al rapoartelor de cost îmbunătățite, veniturile Grupului pentru primele nouă luni ale anului 2020/21 au arătat o creștere puternic disproporționată în comparație cu creșterea cifrei de afaceri. Previziunile Grupului Hornbach de la începutul lunii noiembrie 2020 în privința cifrei de afaceri și a venitului pentru întreg anul 2020/21 au fost confirmate, cu toate că măsurile restrictive dure din Germania, Olanda, Austria și Slovacia au sporit semnificativ riscurile privind evoluția afacerii Grupului în ultimul trimestru (de la 1 decembrie 2020 până la 28 februarie 2021).
În cel mai mare subgrup operativ – Hornbach Baumarkt AG (comerț cu amănuntul DIY), care la data de 30 noiembrie 2020 opera în total 161 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit, precum și magazine online în nouă țări europene, cifra de afaceri netă a crescut în primele nouă luni cu 20,7%, ajungând la 4.224,2 mil. euro (anul precedent 3.449,3 mil. euro). Magazinele mixte de materiale de construcții și grădinărit au înregistrat pe o suprafață de vânzare comparabilă și ajustată în funcție de cursul valutar o creștere a cifrei de afaceri de 19,5% (anul precedent plus 7,1%).
Cifrele de afaceri nete ale magazinelor de materiale de construcții Hornbach și ale magazinului online din Germania au crescut în primele nouă luni din 2020/21 cu 24,5%, ajungând la 2.219,4 mil. euro (anul precedent – 1.782,1 mil. euro). Pe o suprafață de vânzare comparabilă, cifra de afaceri în Germania a crescut cu 24,6% (anul precedent 6,2%). În celelalte opt țări europene, cifra de afaceri netă a crescut cu 16,7%, ajungând la 2.004,8 mil. euro (anul precedent 1.717,2 mil. euro). Ponderea externă a vânzărilor a subgrupului Hornbach Baumarkt AG s-a situat astfel la 47,5% (anul precedent 49,1%). Cifra de afaceri din restul Europei a crescut cu 14,3% (anul precedent 8,1%) pe o suprafață de vânzare comparabilă și fără a se lua în considerare influența de curs valutar. Pandemia de coronavirus a contribuit la creșterea afacerii online, care în primele nouă luni s-a majorat cu aproximativ două treimi la nivel de concern.
Carantina a intensificat nevoia clienților de a-și înfrumuseța casa
Măsurile restrictive dure impuse în Germania și alte țări în luna decembrie au demonstrate, încă o data, în mod clar, nevoia oamenilor de activitatea de tip DIY. Potrivit lui Albrecht Hornbach, anunțul închiderii magazinelor de materiale de construcții pentru publicul larg a declanșat valuri de achiziții în ultimul moment.
„Cu toate acestea, ne așteptăm la o acumulare de stocuri în gospodării. Ar trebui să se ia în considerare posibilitatea de a permite magazinelor de materiale de construcții și grădinărit relevante pentru sistem să își îndeplinească din nou, în viitorul apropiat, prestarea de serviciu public, respectând în același timp măsurile de siguranță“, a spus Albrecht Hornbach.
Consiliul de Administrație confirmă prognoza pentru anul financiar 2020/21 în ciuda riscurilor crescute legate de coronavirus
În comunicarea sa trimestrială Grupul Hornbach și-a menținut prognoza anuală privind evoluția din ultimul trimestru al anului 2020/21 (de la 1 decembrie până la 28 februarie 2021), în ciuda riscurilor crescute legate de coronavirus, pe baza măsurilor cunoscute până în data de 21 decembrie 2020.
Restricțiile la nivel național privind vânzările în Germania (de la 16 decembrie 2020 până la 10 ianuarie 2021), în Olanda (de la 15 decembrie 2020 până la 19 ianuarie 2021), în Austria (de la 26 decembrie 2020 până la cel mai devreme 17 ianuarie 2021) și în Slovacia (de la 19 decembrie 2020 până la 10 ianuarie 2021) afectează un total de 129 de magazine. Cu toate acestea, în multe locații, vânzările către clienți comerciali sau meșteri sunt încă posibile, la fel ca și serviciul de rezervare și ridicare, respectiv livrarea mărfii rezervate. În plus, în Germania și Slovacia este permisă vânzarea pomilor de Crăciun.
Germania, Austria și Olanda au înregistrat o evoluție excepțională a cifrei de afaceri în decembrie 2020 până la începutul măsurilor restrictive dure și, recent, au făcut față unui volum mare de vânzări. Alte țări au raportat, de asemenea, o cerere semnificativ mai mare din partea clienților în cursul lunii decembrie, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Pe baza condițiilor cadru cunoscute în prezent în țările în care își desfășoară activitatea, Hornbach nu se așteaptă la nicio involuție a cifrei de afaceri, în ciuda restricțiilor privind vânzarea.
Consiliul de Administrație consideră că impactul negativ al măsurilor restrictive cunoscute până în prezent asupra evoluției cifrei de afaceri și veniturilor Grupului Hornbach va rămane în mare măsură în marja de prognoză existentă. Prin urmare, este încă de așteptat ca cifra de afaceri a concernului (anul precedent 4,7 mld. euro) să înregistreze o creștere pe un palier situat între plus 13% și plus 17%. În funcție de amploarea potențialelor efecte legate de coronavirus, Consiliul de Administrație se așteaptă ca EBIT-ul ajustat să fie cuprins între 290 mil. euro și 360 mil. euro (anul precedent 227 mil. euro).
Prognoza este confirmată sub premisa că nu vor exista extinderi semnificative, intensificări ale restricțiilor de vânzăre, peste cele deja anunțate sau orice alte blocaje suplimentare care să afecteze magazinele de materiale de construcții și de grădinărit din alte țări în perioada rămasă din 2020/21.