În contextul generat de pandemie, timpul petrecut acasă de majoritatea dintre noi a crescut semnificativ. Astfel, consumatorii au devenit din ce în ce mai interesați de proiectele DIY, conştientizând cât este de important să locuiască într-o casă în care să se simtă confortabil, adaptată la nevoile întregii familii, dar și noului context. Brico Dépôt a realizat o analiză asupra anului 2020, identificând care au fost proiectele pentru (re) amenajarea casei preferate de români, dar și cele mai căutate produse de bricolaj.
Topul proiectelor de amenajare a casei preferate de consumatori
În 2020, consumatorii de pe piața locală s-au orientat cu precădere către proiectele care vizau: instalații sanitare, electrice, încălzirea sau securitatea locuințelor (24%); renovarea bucătăriei (23%); întreținerea/ reparația casei (23%); renovarea băii (23%); zugrăvirea/ decorarea pereților (22%).
Totodată, analiza Brico Dépôt a arătat care au fost cele mai populare alegeri ale românilor în pandemie, când vine vorba despre proiectele pentru (re) amenajarea casei. Astfel, 68% dintre consumatori au preferat să realizeze proiecte de bricolaj și de grădinărit pentru a se relaxa, în timp ce 59% au căutat modalități de îmbunătățire a spațiului pentru a lucra de acasă. În același timp, 57% au declarat că au deprins noi abilități de bricolaj în ultimele luni, iar 48% au avut mai mult timp să facă lucrări DIY pentru casă și grădină.
Schimbările în comportamentul consumatorilor au determinat, așadar, o creștere a cererii pentru produsele de îmbunătățire a locuinței, dar și a traficului înregistrat în magazinele Brico Dépôt. Astfel, anul trecut, prin toate magazinele Brico a trecut, în medie, aproape toată populația României. De exemplu, în topul magazinelor cele mai vizitate de clienți se află cel din București Orhideea, Pantelimon, Brașov, respectiv Cluj.