Marketplace-ul BIANO cu acționariat ceh, ce operează pe piața locală din 2018, duce funcționalitățile bazate pe inteligență artificială (AI) de pe platforma proprie la un nou nivel.
După ce a introdus o caracteristică exclusivă pentru segmentul de achiziții online home & deco – căutarea produselor prin imagini – www.biano.ro oferă acum o nouă tehnologie, benefică atât clienților, cât și magazinelor partenere – BIANO Button.

Cum funcționează BIANO Button
Acesta este gândit ca un tool cross-sell bazat pe AI, care să ajute magazinele partenere care poate nu ar fi avut resursele necesare pentru a-și implementa o soluție similară. În plus, este o resursă adițională gratuită, dezvoltată intern și oferită magazinelor home & deco active de pe platforma www.biano.ro.
BIANO Button trebuie adăugat la pagina de detalii a produsului de către magazinele online. Odată dat click pe BIANO Button, vizitatorii primesc o nouă pagină de rezultate cu produse similare (numai din acel magazin online).
Scopul este de a ajuta clienții cu experiența lor de cumpărare, deoarece selecția vizuală a produselor (prin similitudine) este un factor cheie pentru cumpărăturile de mobilier. Afișarea produselor similare duce la șanse crescute de finalizare a achiziției, întrucât clientul care caută pagina de detalii despre produs este mai probabil să termine achiziția.
În viitor, va fi lansat și BIANO Studio, o altă aplicație bazată pe AI, în care vizitatorii vor avea ocazia să devină “designeri de interior”, adaugă CEO-ul BIANO Michael Zelinka.
Inteligență artificială în shopping-ul online de mobilă și decorațiuni
BIANO Button nu este prima funcționalitate AI www.biano.ro.
BIANO a lansat și tehnologia de căutare prin imagini, în care utilizatorul încarcă o poză sau un print screen în versiunea de mobil sau desktop www.biano.ro și obține rezultate exacte sau similare, bazate pe materialul vizual pe care l-a furnizat. Acest tip de căutare împletește armonios ușurința cumpărăturilor online cu experiența senzorială dată de shopping-ul în magazinele fizice. Cu alte cuvinte, cumpărătorii online pot căuta produse home & deco în același mod în care se gândesc la aceste produse – folosind imagini, nu cuvinte.
Tehnologia utilizată în magazinul online pentru implementarea căutării prin imagini a fost dezvoltată 100% intern și este concepută ca un set de rețele neuronale complexe, capabile să analizeze fiecare imagine și să îndeplinească mai multe funcții aproape simultan. Fiecare rețea neuronală are și rolul său – de ex. găsirea obiectului din imagine, descrierea acestuia, verificarea rezultatelor finale etc.
Motorul de căutare home & deco a fost lansat inițial în Cehia, iar în prezent operează pe 7 piețe (Cehia, Slovacia, Olanda, Brazilia, Ungaria, România, Portugalia), având peste 5 milioane de produse home & deco listate pe toate platformele și mai mult de 1.200 de magazine online înregistrate.