Pe 28 iulie 1943, Ingvar Kamprad, la doar 17 ani, a fondat IKEA în orășelul Älmhult, din provincia suedeză Småland. Astăzi, IKEA sărbătorește 80 de ani de spirit antreprenorial, inovație și co-creație prin lansarea unei noi colecții care omagiază designul emblematic IKEA. Cei 80 de ani de activitate sunt definiți de o perspectivă de viitor plină de curiozitate, modestie și optimism.
Mobilierul vintage devine tot mai popular. Pentru că IKEA înțelege importanța de a ne îmbrățișa trecutul, compania sărbătorește 80 de ani de existență prin lansarea unei noi colecții, care este menită să omagieze designul emblematic IKEA. Colecția Nytillverkad include piese de mobilier, așternuturi și accesorii care reinterpretează într-un mod actual, îndrăzneț și vesel piesele clasice. Prima parte a colecției de produse reinterpretate este disponibilă în magazinele IKEA din România începând cu luna iulie 2023, mai multe lansări fiind planificate pentru anii care urmează.
„La IKEA, ne mândrim cu tradiția noastră în design și ne dorim să o celebrăm prin readucerea la viață a unora dintre cele mai emblematice produse ale noastre, integrând în același timp cele mai noi tehnologii și materiale în realizarea acestora. Colecția Nytillverkad îmbină modelele clasice cu standardele moderne, totul rezumându-se la simplitate, funcționalitate, exprimare îndrăzneață și spirit ludic – așa cum este de fapt IKEA!”, spune Johan Ejdemo, Global Design Manager, IKEA Suedia.
Printre cele mai cunoscute exemple se numără măsuța de cafea LÖBBACKEN, o versiune reinterpretată a măsuței emblematice LÖVET, cuierul BONDSKÄRET, o abordare nouă și îndrăzneață a cuierului SMED, proiectat inițial de Rutger Andersson, și taburetul DOMSTEN, noua interpretare a taburetului JERRY, proiectat de Karin Mobring în anii 1970. Colecția include și motive vizuale specifice designerului suedez de textile Sven Fristedt, care întruchipează estetica îndrăzneață și plină de viață a anilor ’80. Colecția rămâne fidelă designurilor originale, pe care le reinventează în nuanțe impresionante și cu materiale noi, rezultatul fiind o gamă de produse care reușește să fie cu adevărat atemporală.
80 de ani de design inventiv și angajament ferm pentru a crea o viață de zi cu zi mai bună pentru cât mai mulți oameni
La început, IKEA a fost un mic business de comenzi prin poștă, în cadrul căruia comenzile erau livrate cu bicicleta chiar de către Ingvar, pe vremea când acesta era adolescent. În prezent, brandul este reprezentat la nivelul a 62 de piețe, cu 460 de magazine IKEA, 700 de milioane de clienți fizici și 2,6 miliarde de vizite online, și peste 20 de milioane de descărcări ale aplicației IKEA în anul financiar 2022 (în perioada 1 septembrie 2021 – 31 august 2022). Echipa de 231.000 de angajați IKEA din întreaga lume creează o viață de zi cu zi mai bună pentru cât mai mulți oameni.
La IKEA, crearea unei vieți mai bune acasă, la un preț accesibil indiferent de buget, a fost întotdeauna o prioritate. Acest obiectiv a fost atins datorită interesului crescut acordat vieții, nevoilor și viselor oamenilor în locuințele lor, dar și datorită unei tradiții de 80 de ani de devotament față de inovații, soluții și produse emblematice. Pentru a onora această tradiție, IKEA încearcă permanent să îmbunătățească modul în care își desfășoară activitatea și să rămână aproape de nevoile și dorințele aflate în continuă schimbare ale oamenilor.
„Privim spre următorii 80 de ani din poziția de lider, însă ne păstrăm și o perspectivă plină de curiozitate, optimism și modestie. Vom continua să rămânem aproape de cât mai mulți oameni, să inovăm, să anticipăm tendințele și să testăm noi modalități de lucru care să reflecte nevoile oamenilor și ale planetei, adaptându-ne și transformându-ne constant activitatea. Vom continua să prețuim trecutul și totodată să construim viitorul alături de colegi, clienți, furnizori, parteneri și susținători. Așa cum Ingvar spunea cândva, mai avem atâtea lucruri de făcut – viitorul va fi glorios!”, afirmă Jesper Brodin, CEO, Ingka Group.
Momente cheie din istoria IKEA:
1943: La 28 iulie 1943, Ingvar Kamprad, în vârstă de numai 17 ani, înregistrează în Suedia o companie pe care o numește IKEA: un acronim de la Ingvar Kamprad, Elmtaryd (ferma familiei) și Agunnaryd (regiunea).
1948: În gama IKEA este introdusă mobila. Ingvar Kamprad explică într-o broșură cum reușește să mențină prețurile atât de reduse: „Prețurile noastre – de departe cele mai scăzute din regiune – sunt posibile datorită rulajului mare, livrării direct din fabrică și cheltuielilor generale foarte mici.”
1950: Este lansat pentru prima dată emblematicul catalog IKEA.
1958: Primul magazin IKEA se deschide în Älmhult, Suedia. Astăzi, în locul acestuia se află Muzeul IKEA.
1960: IKEA Älmhult introduce primul Restaurant & Café IKEA.
1995: A fost lansată prima colecție PS în cadrul Salonului de mobilă de la Milano. Linia de mobilier numită Democratic Design a fost dezvoltată luând în considerare trei factori: o bună funcționalitate, o bună calitate și prețuri mici. Ulterior, peste ani, conceptul de design democratic al IKEA a ajuns să includă și sustenabilitatea.
2018: IKEA își ia angajamentul să aibă un impact pozitiv asupra climei până în 2030.
2018: Ingvar Kamprad se stinge din viață la vârsta de 91 de ani, lăsând în urma sa o moștenire puternică, pe care o îndrăgim și o prețuim în continuare.
HOME TALKS / AMENAJARE APARTAMENT / AMENAJARE CASĂ / DESIGN